Veelgestelde vragen :

Op deze pagina vindt u de vragen en antwoorden in verband met uw horloges , die wij verkopen. Moest uw vraag niet in onze lijst staan contacteer onze klantendienst :

Info@luxurybrandwatches.be

Vragen over betalingen?

Vraag over uw betaling?

Ik heb mij bedacht en wil mijn bestelling annuleren.

Een bestelling annuleren kan ten alle tijden zolang het nog niet verzonden is gelieve zo snel mogelijk onze klantendienst te contacteren die zullen alle nodigen doen.

Een factuur verkrijgen?

Een klant krijgt altijd een digitale factuur toegestuurd via mail omwille van het milieu.

Problemen met mijn creditcard?

Er kunnen verschillende redenen zijn dat het betaling niet lukt gelieve daarvoor uw bank te contacteren om het probleem te vinden.

Is betalen veilig op jullie website?

Wij garanderen aan onze klanten 100% veilige betalingen met Visa/Mastercard wij voldoen aan de beveiligingseisen in overeenstemming met de PSI DSS-norm (Payment Card Industry Data Security Standard) en de PCI Point-to-Point Encryptie (P2PE) -standaard voor beveiligde POS- en mPOS-oplossingen. Beide PCI-certificaten zijn bewijs van de technische en organisatorische beveiliging.

Vragen over verzending?

Versturen jullie naar mijn land?

We versturen onze horloges wereldwijd het verzendingkosten is ten laste van de koper maar enkel België en Nederland is onze verzending gratis.

Mijn horloge is niet op tijd aangekomen?

Onze postpartners doen hun best om uw pakket op tijd te leveren. Moest uw pakket niet op tijd geleverd krijgen gelieve het controleren op https://trackyourparcel.eu/

Moet ik invoerbelasting betalen buiten EU?

Als u buiten de Europese unie woont rekenen we geen Belgische BTW op uw bestelling, maar uw douane heeft het recht om invoerkosten, btw en administratiekosten in rekening te brengen.

Kan ik mijn pakket volgen?

Ja , ga naar https://www.trackyourparcel.eu/ en log in met uw ordernummer en uw postcode. Dan kan je zien welke post koerier werd gebruikt en de locatie van uw pakket.

Vragen over horlogebanden?

Ik heb een horloge gekocht en de band is nu kapot.

Horlogebanden zijn niet onder fabrieksgarantie gedekt. Als klant heeft u echter het recht op een goed product. Als u het product dat u hebt ontvangen een fabricagefout heeft, stuur ons dan een foto van het product, zodat we de fabrieksfout kunnen vaststellen en wij u een goede oplossing kunnen bieden.

 

Vragen over garantie?

Hoe claim ik de garantie op een kapot horloge?

Garantie kan alleen worden aangevraagd bij het aanbieden van een geldig garantiedocument. De meeste geautoriseerde juweliers en verkooppunten van een merk behandelen uw garantieclaim. Sommige merken eisen dat u naar het originele verkooppunt gaat met uw garantieclaim. Lees hiervoor de garantiekaart / boekje voor nadere informatie. HWG accepteert de gestempelde garantiekaart, of een factuur als garantiebewijs.

 

De band van mijn horloge is gebroken / gescheurd, wat moet ik doen?

Helaas vallen horlogebanden niet onder de fabrieksgarantie. Wij voelen ons echter verantwoordelijk en vinden dat onze klant recht heeft op een goed product. Als u het product dat u hebt ontvangen een productiefout heeft, stuur ons dan alstublieft foto's van het product, zodat we de fout kunnen vaststellen en het probleem oplossen.

 

Mijn horlogeglas is gebroken / gebarsten, wat moet ik doen?

Helaas valt het horlogeglas niet onder de fabrieksgarantie. Dat gezegd hebbende, op sommige ultradunne horloges en bepaalde designhorloges kan het glas zeer dun zijn en onder te veel druk zijn gemonteerd, waardoor het glas kan breken. Dit wordt beschouwd als een fabricagefout. De meeste fabrikanten weten voor welke horlogeseries dit geldt en bieden volledige garantie. Breuk door stoten, impact, vallen, enz. valt niet onder de garantie.

 

Moet ik de merkdoos terugsturen bij het terugzenden van een horloge voor reparatie?

Nee, als u een horloge voor reparatie of een garantie claim terugstuurt, hoeft u alleen het horloge en een geldige garantiekaart of factuur aan ons op te sturen. Zonder een garantiekaart of factuur verwerken we de reparatie niet.

 

Vragen over retourneren?

Welke items worden niet geruild en/of geretourneerd?

items die niet geruild worden : als we beschadiging vinden bij het producten of is niet compleet wordt terugbetaling niet terug gestort

items die niet geretourneerd worden : exclusieve producten die we speciaal voor de klanten moetsten bestellen of tijdens afprijzingen!.

Ik wil mijn product retourneren. Is dit mogelijk?

Ja, enkel exclusieve producten die besteld werden en de wachttijd tussen 2-3weken duren kunnen niet terug gestuurd worden! Voor de normale producten heb je een bedenktijd van maximaal 14dagen vanaf de levering.

Wanneer wordt mijn retourzending verwerkt?

Volgens de Belgische wetgeving dienen wij binnen 14 dagen na terugontvangst van het product de terugbetaling verwerken, maar wij verwerken de meeste restituties al binnen 5 werkdagen. Houd er rekening mee dat de verwerkingstijd vanwege seizoensgebonden omstandigheden, zoals de kerstperiode, soms tot 7 werkdagen kan duren.

Hoe stuur ik mijn product terug?

Hoe je het product hebt gekregen zo zou je het terug opnieuw moeten opsturen om schade te voorkomen. Als we het product beschadigt krijgen dan zal de uitbetaling niet worden uitgevoerd dan is de koper verantwoordelijk ervoor.

Wanneer staat het geld op mijn rekening?

Volgens de Belgische wetgeving dienen wij binnen 14 dagen na terugontvangst van het product een terugbetaling te verwerken, maar wij verwerken de meeste restituties al binnen 5 werkdagen. Nadat we de betalingsopdracht hebben gestuurd naar onze bank- / betalingsdienstaanbieder, is de verwerkingstijd maximaal 72 uur voordat de betaling op uw rekening staat. Houd er a.u.b. rekening mee dat de verwerkingstijd vanwege seizoensgebonden omstandigheden, zoals de kerstperiode, soms tot 7 werkdagen kan duren.

Terugbetalen of ruilen, wat stuur ik terug?

Als het product dat u hebt gekocht niet bevalt en u wilt het terugsturen voor een terugbetaling of om te ruilen, moet u het complete product dat u heeft ontvangen, inclusief de doos, labels en alle papieren terugsturen. Het product moet ongedragen zijn.Gelieve het ingevulde retourformulier bij uw zending te voegen.